• Rozdanie stypendiów Burmistrza Sokółki za wysokie wyniki w nauce.

• W dniu 20 czerwca br. szesnastu  uczniów  naszej szkoły odebrało z rąk Burmistrza Sokółki- Adama Kowalczuka stypendia za wysokie wyniki w nauce. To ważne wydarzenie stanowi potwierdzenie trudu i poświęcenia młodych ludzi w dążeniu do wiedzy oraz osiąganiu doskonałych wyników w nauce. Jest to podsumowanie ich wysiłku i zaangażowania. Stypendystom życzymy dalszych sukcesów i wytrwałości w osiąganiu wyznaczonych celów!

• Jedz owoce i warzywa, to na zdrowie dobrze wpływa!

• W ramach programu dla szkół, czyli unijnego projektu będącego kontynuacją dwóch programów „Mleko w szkole” oraz „Owoce i warzywa w szkole”, koordynowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny pod hasłem „Odżywiam się zdrowo. Jem owoce i warzywa, bo chcę zdrów być jak ryba!”

W konkursie wzięli udział uczniowie klas młodszych, którzy w kreatywny sposób pokazali, jak ważne jest w życiu człowieka codzienne spożywanie warzyw i owoców. Wszystkie prace zostały nagrodzone dyplomami i drobnymi upominkami.

• Dzień pustej klasy.

• Nasza szkoła włączyła się w ogólnopolski projekt „Dzień pustej klasy”.  Tego dnia w klasie 2 i 3 zajęcia odbyły się w terenie. Była lekcja rysunku a także lekcja mikroturystyki, czyli zabranie swoich ludzików na wycieczkę – „lego przygodę”, którą udokumentowali zdjęciami.

PUSTA KLASA – nauka może być zabawą, a zabawa nauką😊

• Bezpieczeństwo to podstawa!

• „Bezpieczeństwo to podstawa” – takie hasło przyświecało uczniom 18 czerwca 2024 r. w Szkole Podstawowej w Boguszach. Tego dnia gościliśmy w naszej szkole panią policjantkę, która przypomniała najważniejsze zasady bezpieczeństwa, o których powinniśmy szczególnie pamiętać podczas letniego wypoczynku. Wszyscy utrwalili sobie numery alarmowe i sposób podawania informacji przez telefon. Omówione zostały zasady bezpieczeństwa nad wodą, poruszania się po drogach oraz bezpieczne zachowania podczas kontaktu z psem oraz w czasie ataku przez to zwierzę. Ponadto przypomniano jakie zagrożenia mogą płynąć z rozmowy z nieznajomymi osobami i kogo należy powiadomić, gdy zostanie się skrzywdzonym przez osobę dorosłą. Wszystkie informacje były tylko kwestią uporządkowania wiedzy, bowiem jak pokazali uczniowie ich wiedza na temat bezpieczeństwa jest bardzo duża.

Został przeprowadzony również egzamin na Kartę Rowerową, do którego przystąpili uczniowie klasy czwartej. Po wcześniejszym sprawdzeniu wiedzy teoretycznej, odbył się egzamin praktyczny przeprowadzony przez policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego w Sokółce. Wszyscy uczniowie, którzy podeszli do egzaminu zdali go pomyślnie.

• Wycieczka do Wioski Indiańskiej w Supraślu.

• 13 czerwca 2024 r. uczniowie klas młodszych 0-3 i ZWP udali się na wycieczkę do Wioski Indiańskiej w Supraślu by poznać bliżej kulturę i zwyczaje Tubylczych Narodów Ameryki. Gospodarze przyjęli nas bardzo serdecznie, zapewniając nam mnóstwo atrakcji. Wizytę rozpoczęliśmy od zwiedzania wioski, w której to obejrzeliśmy wierne rekonstrukcje namiotów, strojów i przedmiotów codziennego użytku – rękodzieła, które pozwoliły nam lepiej wyobrazić dawne życie w wędrownym indiańskim obozie i przenieść się do czasów Dzikiego Zachodu. Siedząc przy ognisku wysłuchaliśmy opowieści wodza o dawnym życiu narodów indiańskich. Ćwiczyliśmy swe oko w strzelaniu z łuku i wiatrówki, rzucaliśmy lassem, uczestniczyliśmy w indiańskich grach i zabawach (przeciąganie liny, równoważnia, pokonywanie przeszkód), malowaliśmy twarze i szukaliśmy złota. Podczas wizyty poznaliśmy i zaprzyjaźniliśmy się również z ważnym zwierzęciem gospodarki Indian Perii – koniem, którego można było dosiąść i się na nim przejechać. Miłym i niezapomnianym akcentem było obcowanie ze zwierzętami: alpakami, szopem Julianem i skunksem Pazurkiem. Wycieczkę zakończyliśmy przejażdżką kolejką po malowniczym Supraślu.

• Szkolny Turniej Gry „Uno”.

• Dnia 12 czerwca w naszej szkole odbył się Szkolny Turniej Gry „Uno”, którego pomysłodawczynią  była wiceprzewodnicząca Samorządu Uczniowskiego – Izabela Repucho. W rozgrywkach wzięło udział 12 uczniów z klas I-III. Mistrzem tej gry został Miłosz z klasy III. Dziękujemy wszystkim za udział w turnieju, za zdrową rywalizację i wspaniałą atmosferę.

• Szalone dni w szkole.

• W ramach Szalonych dni w szkole Samorząd Uczniowski w II półproczu roku szkolnego 2023/2024 zorganizował Dzień szalonej fryzury, podczas którego uczniowie wykazali się  pomysłowością prezentując w szkole różnorodne koki, kucyki czy irokezy oraz Dzień bez plecaka, podczas którego uczniowie spakowali swoje podręczniki w walizki, pudełka, pufy czy koszyki zakupowe. Uczniowie wykazali się kreatywnością i poczuciem humoru. Trzeba przyznać, że wyobraźnia naszych uczniów nie zna granic.

• KONKURS PLASTYCZNY „BEZPIECZNIE NA WSI MAMY, BO O ZDROWIE DBAMY”.

• 6 czerwca 2024roku, w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim, podczas uroczystej Gali Finałowej XIV Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci:,, Bezpiecznie na wsi mamy, bo o zdrowie dbamy” pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, uczennica klasy III – Maria Karczewska odebrała dyplom i nagrody za zajęcie II miejsca w etapie wojewódzkim konkursu. Wcześniej, w etapie regionalnym, Marysia zajęła także II miejsce.

Celem konkursu było promowanie wśród uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego, zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym upowszechnianych poprzez projekt „Bezpieczny Rolnik, Bezpieczna Wieś” oraz popularyzowanie Wykazu czynności szczególnie niebezpiecznych związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16 roku życia.

Zadaniem konkursowym było wykonanie dwuwymiarowej pracy plastycznej, obrazującej upowszechniane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy i rolniczym chorobom zawodowym.

Konkurs podzielony był na trzy etapy: regionalny, wojewódzki i centralny.

Serdecznie gratulujemy oraz życzymy dalszych sukcesów w etapie centralnym.

• Dzień Dziecka.

• Dzień Dziecka to święto, na które uczniowie czekają z utęsknieniem przez cały rok! Tym razem nie było inaczej... Od rana wszystkim dopisywały humory. Pogoda również nie zawiodła. Cała społeczność szkolna mogła miło spędzić czas na zewnątrz.

Szkolne obchody rozpoczęły się dwoma zajęciami pokazowymi: karate i boksu. Mieliśmy bowiem zaszczyt gościć panią Urszulę Januszko – trenerkę Sokólskiego Klubu Karate Kyokushin oraz pana Tomasza Potapczyka – trenera Uczniowskiego Klubu Sportowego Boxing Sokółka wraz z młodymi bokserami. Uczniowie, zarówno ci starsi, jak i ci najmłodsi, byli zachwyceni. Mogli odbyć trening na świeżym powietrzu oraz spróbować swoich sił w tych sportach walki.

Następnie odbyły się szkolne zawody w piłce siatkowej o Puchar Dyrektora Szkoły w Boguszach pomiędzy rodzicami i nauczycielami a uczniami. Emocji było co niemiara! Do zaciętej walki zagrzewały sportowców nasze cheerleaderki. Na początku znaczącą przewagę zdobywali uczniowie, jednak później okazało się, że rodzicom i nauczycielom udało się nie tylko wyrównać wynik, ale nawet zdobyć przewagę. Jednak wszyscy uczestnicy meczu zasłużyli nie tylko na uznanie i gromkie brawa, ale także na puchar i pamiątkowy dyplom.

Czas pomiędzy tymi atrakcjami był urozmaicony różnymi grami i zabawami oraz wspólnym piknikiem. Aby osłodzić ten wyjątkowy dzień, Rada Rodziców zasponsorowała wszystkim orzeźwiające lody!

To był wspaniały dzień pełen atrakcji!

• Dzień Matki.

• 29 maja dzieci z Oddziału Przedszkolnego oraz z klas 0 – III świętowały Dzień Mamy. Tego dnia wszystkim towarzyszyły niesamowite emocje, uśmiech, wzruszenie i duma z pociech. Dzieci przygotowały swoim mamom część artystyczną: recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Niespodzianką była prezentacja zdjęć dzieci z podziękowaniami: za miłość, przytulanie, pyszne obiady, wspólne gry i zabawy, za rodzeństwo i wszystko to, za co tylko można mamom podziękować. Kolejną niespodzianką były warsztaty, podczas których mamy wraz ze swoimi dziećmi sadziły kwiaty w przygotowanych wcześniej doniczkach.
            Był to niezapomniany dzień pełen uśmiechów i wzruszeń

• Wycieczka w Bieszczady.

• W dniach 27-28-29 maja 2024 r. Uczniowie naszej szkoły klas 4-8 udali się na 3-dniową wycieczkę w Bieszczady. Wyjazd był nie tylko okazją by poznać piękno tych wyjatkowych polskich gór ale też czasem integracji uczniów 3ech szkół. Wraz z nami zdobywali szczyty uczniowie Szkoły Podstawowej w Starej  Kamionce oraz SP nr 3 w Sokółce.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Park Etnograficzny w Sanoku. To największy skansen w Polsce, w którym mogliśmy obejrzeć obiekty budownictwa świeckiego i sakralnego, poznać historię czterech grup etnicznych: Bojków, Łemków, Podgórzan i Dolinian. Następnie przejechaliśmy do Zagórza na klasztorną Via Dolorosę – plenerową wystawę rzeźb Bieszczadzkich Artystów – gdzie każda stacja jest niepowtarzalną pracą różnych artystów związanych z regionem.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od Pętli Bieszczadzkiej. Droga przebiegała m.in. przez Bieszczadzki Park Narodowy, Park Krajobrazowy Doliny Sanu i Park Krajobrazowy Gór Słonnych, oraz przez miejscowości: Lesko, Cisna, Wetlina, Ustrzyki i in. Na dłużej zatrzymalismy się w miejscowości Glinne by  podziwiać Kamień Leski (ok. 410-420 m n.p.m) - to niezwykle oryginalny pomnik przyrody nieożywionej zbudowany z piaskowca krośnieńskiego. Swój dziwaczny kształt zawdzięcza naturze (erozyjnym oddziaływaniom atmosferycznym) i mieszkańcom okolic. W XIX stuleciu u jego podnóża pozyskiwano kamień. Po dawnym kamieniołomie widoczne są do dziś dwie głębokie wyrwy z pionową ścianą skalną od strony Glinnego.

Następnie wyruszyliśmy z przewodnikiem na górską trasę turystyczną: Przełęcz Wyźna - Schronisko na Połoninie Wetlińskiej - Brzegi Górne. Niesamowity widok na szczycie zrekompensował nam wysiłek podczas wspinaczki.

Drugi dzień zakonczyliśmy przejazdem widokową Kolejką Gondolową PKL Solina. W ten niepowtarzalny sposób mogliśmy podziwiać Jezioro Solińskie i bieszczadzkie krajobrazy.

Ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy podziwiając piękno zamku w Łańcucie.

Podczas wycieczki zatrzymaliśmy się w wysokiej klasy Hotelu Kozacki Chutor w Łukowie.

Dziękujemy serdecznie Biuro Podróży Szpilki Travel za zorganizowanie naszego wyjazdu i pozdrawiamy p. Sylwię Kołpak, dzięki której ta podróż była wyjątkowa.